اعزام ۶۰ نفر دانشجو، پزشک و مبلغین و فعالین فرهنگی به روستای نورآباد ممسنی

به همت گروه جهادی شهید بیاضی زاده 60 نفر دانشجو، پزشک و مبلغین و فعالین فرهنگی به روستای نورآباد ممسنی اعزام می شوند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبرنگاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ به همت گروه جهادی شهید بیاضی زاده ۶۰ نفر دانشجو، پزشک و مبلغین و فعالین فرهنگی، امروز ۱۹ شهریور ماه به روستای نورآباد ممسنی اعزام می شوند.

 

علی نقدی زاده، مسؤول کانون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اردوی جهادی روستای نورآباد ممسنی با حدود ۴۰ نفر دانشجو از رشته‌های مختلف علوم پزشکی و ده نفر از پزشکان و اساتید و ده نفر هم از مبلغین و فعالین فرهنگی، از تاریخ ۱۹ الی ۲۴ شهریورماه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: دو منطقه از توابع ممسنی به نام‌های دلیمرزیان و پراشکفت به دلیل نبود خانه بهداشت مناسب و مشغول به کار، عدم دسترسی مناسب به خدمات درمانی، عدم دسترسی به پزشکان متخصص، جاده نامناسب برای رسیدن به شهر و جمعیت قابل‌قبول برای خدمت‌رسانی انتخاب شد.

 

مسؤول گروه جهادی شهید بیاضی زاده بابیان اینکه در سه عرصه درمانی، آموزشی و فرهنگی خدمت‌رسانی خواهد شد، مطرح کرد: در بخش درمانی خدماتی شامل پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، زنان و مامایی، غربالگری در زمینه‌های درمانی ارائه خواهد شد.

 

نقدی زاده ادامه داد: درزمینه‌ی آموزشی شامل آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان، آموزش در مورد پیشگیری از بیماری‌های شایع منطقه شامل دیابت، فشارخون، مشکلات گوارشی و توزیع اقلام بهداشتی به مردم روستا خدمت‌رسانی می‌شود.

 

وی بیان کرد: درزمینه‌ی فرهنگی خدمت‌رسانی در حوزه برگزاری کلاس‌های آموزش سبک زندگی اسلامی، حضور مشاور خانواده و مشاوره به افراد داوطلب، برگزاری مراسم‌های مذهبی، برگزاری کلاس‌های قرآنی و مذهبی برای کودکان، برگزاری مسابقات آموزشی و تفریحی برای کودکان و … ارائه می‌گردد.

 

این دانشجوی بسیجی بابیان اینکه هدف اصلی اردوی جهادی نورآباد ممسنی پیشگیری و بعدازآن درمان بیماری است، تصریح کرد: از اهداف دیگر برگزاری این اردو ایجاد حس هم نوع‌دوستی و کمک به خلق در میان دانشجویان و رویارویی مستقیم دانشجویان که آینده‌سازان این کشور هستند به‌علاوه اساتید و پزشکان با مشکلات مردم و محرومیت‌های موجود در کشور است.

 

نقدی زاده ارائه‌ی آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری‌ها و فرهنگ‌سازی درزمینهی سبک زندگی اسلامی و تلاش برای ایجاد نگرش اسلامی در میان مردم و مقابله با تفکرات خانمان‌سوز غربی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و حل مشکلات درزمینهی سلامت را از اهداف دیگر این اردو بیان کرد.

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.