ویژه برنامه روز دانشجو / با حضور مسئولین و اساتید دانشکده پزشکی

ویژه برنامه روز دانشجو به همت جمعی از تشکل های دانشجویی با حضور جناب آقای دکتر ادراکی ریاست دانشکده پزشکی، دکتر عزت زادگان معاونت آموزش بالینی، دکتر شفیعی معاونت علوم پایه و دکتر بردبار از اساتید محبوب دانشجویان به صورت مجازی و در بستر اینستاگرام برگزار شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

 

به گزارش کانون رسانه و خبرگزاری حوزه بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، ویژه برنامه روز دانشجو به همت جمعی از تشکل های دانشجویی با حضور جناب آقای دکتر ادراکی ریاست دانشکده پزشکی، دکتر عزت زادگان معاونت آموزش بالینی، دکتر شفیعی معاونت علوم پایه و دکتر بردبار از اساتید محبوب دانشجویان به صورت مجازی و در بستر اینستاگرام برگزار شد.

در ابتدا دکتر ادارکی ضمن یادآوری جان فشانی شهدای دانشجو در جهت اعتلاو استقلال کشور ؛ بر ادامه راه این عزیزان در خدمت رسانی به مردم و کسب علم تاکید کردند.
ایشان همچنین کسب عنوان موثرترین دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با کرونا را حاصل تلاش دانشجویان پزشکی دانستند.
ریاست محترم دانشکده پزشکی در پاسخ به سوال مجری در رابطه با تاثیر کرونا بر رشد و نوین تر شدن سیستم آموزشی، گفتند: این اتفاق در استفاده از ادوب کانت اتفاق افتاده است اما لازم هست اساتید خودشان را بروزتر کنند و دانشجویان هم به ما کمک بدهند و اگر حایی مشکلی است به ما منعکس کنند.

در ادامه دکتر شفیعی معاون آموزشی علوم پایه، تلاش های این معاونت در جهت بهبود کیفیت و تعاملی تر شدن هر چه بیشتر آموزش مجازی را بیان کردند.
دکتر شفیعی در پاسخ به مطالبات دانشجویان مبنی بر عدم پاسخگویی اساتید به سئوالات دانشحویان در سامانه نوید، بیان کردند: بهتر است دانشجویان بروند سراغ سامانه نوید برای ارسال سئوالات تا ایمیل کردن (برای مشخص شدن دقیق تاریخ ارسال و مصداقی بودن درخواست آن ها) و ان شاءالله حتما یادآوری برای بررسی بیشتر سامانه نوید را انجام می دهیم. در تلاش هستیم تعامل اساتید و دانشجویان بیشتر شود.
ماونت آموزشی علوم پایه در پایان ضمن اشاره به برنامه های این معاونت برای بیان و کاربردی‌تر کردن ارتباط مطالب علوم پایه و دروس بالینی ، افزود:
خوشبختانه این چند سال اخیر در تلاش بودیم که این ارتباط ملموس تر و مرتبط تر با بالین برای دانشجویان ارائه کنیم ؛ به طور مثال اجرای سیستم ادغام(آموزش دستگاهی و..+ بررسی کلینیکال کیس های متعدد+ دعوت از اساتید بالینی مثل دکتر کجوری و..) باز هم پذیرای راهکار های عملی دانشجویان عزیز هستیم.

در ادامه دکتر بردبار از استاتید محبوب دانشجویان، پس از تبریک روز دانشجو ، به بیان خاطراتی از دانشجویان خود پرداختند.
ایشان این دوران کرونایی را فرصتی مناسب برای جبران عقب ماندگی های درسی و در کنار خانواده بودن و… دانستند.

در پایان مراسم، دکتر عزت زادگان معاونت آموزشی بالینی دانشکده پزشکی، ضمن تشکر ویژه از دانشجویان اینترن و اکسترن و استیودنت ، که بار اصلی مراقبت از بیماران کرونایی در مراکز آموزشی به عهده این عزیزان است ؛ از تلاش در جهت رفع مشکلات و پیش رفتن به سوی کاربردی کردن آموزش ها سخن گفت.

دکتر عزت زادگان ضمن اشاره برنامه های این معاونت برای آموزش دانشجویان در شرایطی که بسیاری از راندهای آموزشی تعطیل شدند، افزود:
متاسفانه آموزش در شرایط کرونا سرخورده شده است و ما سعی کردیم در وهله ی اول از دانشحویان مشورت بگیریم و خب راند های آنلاین از پیشنهادات خود دانشجویان بوده است.

معاونت آموزش بالینی دانشکده پزشکی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر میزان تاثیر مطالب علوم پایه در موفقیت یک پزشک، گفت: یکی از معضلات آموزش پزشکی ،مطالب گسترده و بعضاً غیرضروری هست ، علت آن امتحانات جامع و دستیاری و…می باشد که مشکل از وزارت خانه هست . که در این چند سال خوشبختانه سعی شده اساتید درسنامه هایی آماده کنند و در اختیار دانشجویان قرار بدهند .

ایشان در پایان ضمن تایید اینکه برگزاری امتحانات سخت در جهت کاهش تقلب به نظر کار ریشه ای نیست، بیان کرد: البته که این درخواست خود دانشحویانی که واقعا تلاش میکنند بوده است در جهت تشخیص کسانی که واقعا درس میخوانند ؛ هر چند که راه حل مناسبی نیست .

 

علاقه مندان به مشاهده نسخه کامل این برنامه میتوانند به صفحه بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز به آیدی safir_sums@ مراجعه کنند.

 

ویژه برنامه روز دانشجو/ با حضور مسئولین و اساتید دانشکده پزشکی/ قسمت اول

ویژه برنامه روز دانشجو/ با حضور مسئولین و اساتید دانشکده پزشکی/ قسمت دوم

 

پایان گزارش/

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.