آتش به اختیار گروه جهادی شهید بیاضی زاده

اردوی جهادی یک روزه، به همت گروه جهادی شهید بیاضی زاده، بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز برگزار گردید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبرنگاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ اردوی جهادی یک روزه، به همت گروه جهادی شهید بیاضی زاده، بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه همزمان با ماه مبارک رمضان در منطقه گچی، در سه کیلومتری شیراز برگزار شد.

 

 

گروه جهادی شهید بیاضی زاده در این اردو علاوه بر خدمت رسانی در حوزه های فرهنگی، درمانی و آموزشی، مستندی از مشکلات روستا تهیه کرد که مشکلات و صدای مردم این روستا را به گوش مسئولین برساند.

 

 

در حوزه آموزش، پس از شناسایی مشکلات و نیاز های آموزشی اساسی مردم روستا جمع آوری مطالب موردنیاز صورت گرفت که در خانه بهداشت روستا، به بانوان در زمینه ی پیشگیری از بیماری هاری با توجه به وجود سگ های ولگرد و روش های تصفیه ی مناسب آب به علت سالم نبودن آب شرب منطقه و همچنین پیشگیری از بیماری سالک با توجه به وجود فاضلاب ها و شیوع این بیماری در سال های گذشته آموزش داده شد.
در ادامه کارگاه آموزشی با موضوع تعریف بیماری دیابت، پیشگیری و مراقبت های آن برگزار گردید و با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصول گرم و وجود کشتارگاه و گاوداری در منطقه و نگرانی مردم در مورد این بیماری در قالب پخش کلیپ، آموزش داده و  به تعدادی از زنان روستا مشاوره ی خانواده در زمینه تربیت فرزند، روابط با همسر و چگونگی حل مشکلات خانواده در خانه بهداشت روستا داده شد.

 

 

 

در حوزه درمانی، در بخش مامایی ۳۲ نفر ار بانوان روستا و در حوزه سلامت، پزشک عمومی گروه جهادی، ۱۹۲ نفر از اهالی روستا را ویزیت کرد.

 

 

 

 

 

در حوزه فرهنگی، کارگاه مشاوره در زمینه ی ارتباط سالم و موثر و احترام متقابل در خانواده برای نوجوانان روستا برگزار و کارگاه آغوش خدا برای کودکانبرگزار گردید که در زمینه ی چگونگی انجام فرائض دینی و احترام به پدر و مادر و ماه رمضان به آن ها آموزش داده شد.

 

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.