از زحمات خواهر کاظمی تقدیر و خواهر هاشمی معارفه شد

مراسم تکریم خواهر کاظمی و معارفه‌ی خواهر هاشمی به عنوان جانشین خواهر بسیج دانشجویی علوم پزشکی برگزار شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبر بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، مراسم تکریم و معارفه جانشین خواهران حوزه‌ی بسیج علوم پزشکی شیراز در سالن جلسات ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سه سال خانم فرشته کاظمی در بسیج دانشجویی تقدیر و خانم زینب هاشمی به عنوان جانشین خواهر جدید معارفه شد.

حجه الاسلام کاظمی در ابتدای این جلسه با تبریک عید ولادت پیامبر اکرم، هفته‌ی وحدت و روز بزرگداشت بسیج، اظهار داشت: طبق آیات قرآن کسانی که برای کسب علم و دانش تلاش می‌کنند، بعد از این‌که خداوند آن ها را از علم و دانش بهره‌مند ساخت، دست به دعا برمی‌دارند، که یکی از ابزار هدایت ما این است.

او بابیان این‌که آن که در علم تلاش کرده و خداوند به او توفیق علم داده باید از آن بهره مند شود، افزود: این دعا اشاره دارد به این‌که ما از خدا درخواست می‌کنیم زیرا قلب انسان دچار غفلت و فراوشی می‌شود و باید از قلب ها مواظبت کنیم.

مسؤول عقیدتی ناحیه بسیج دانشجویی حفظ دین و ایمان را در زمان حال سخت تر از گذشته دانست و گفت: آن علمی مفید است که ما را به خدا نزدیکتر کند، انسان‌های عالم با خشوع تر هستند؛ بزرگان ما که در مسائل علمی رتبه‌ی اول بودند در تقرب به خدا حرف اول را می‌زنند.

آیت الله کاظمی با تأکید بر این‌که به علم و دانش خود مغرور نشوید، تصریح کرد: نشانه‌ی رسوخ در دین توجه و استمداد از خداوند است، سه نکته که در آیات قرآن مورد توجه می‌باشد، توجه به خدا و استمداد از او و اینکه محور هدایت و گمراهی ما قلب و افکار ما است.

او بابیان این‌که در خط قرار گرفتن، اول راه و ماندن در خط خیلی مهم است، انقلاب کردن اول راه و انقلابی ماندن مهم است، افزود: در قرآن کریم خدا به پیامبر(ص) امر می‌کند که وقتی از کاری فارغ شدی، به کار دیگر مشغول باش؛ توقف و درجا زدن در بسیج معنا ندارد.

مسؤول عقیدتی ناحیه بسیج دانشجویی بابیان ‌این‌که پس از کسب مسؤولیت از خداوند کمک بخواهیم و خودمان را برای مسؤولیت‌های بسیجی و جهادی آماده کنیم، مطرح کرد: برای رسیدن به نیروهای طراز انقلاب باید از مسؤولیت‌های کوچک و پرمعنا شروع کرد تا به جاهای مهم‌تر رسید.

تخصص علوم پزشکی شاخصه‌ای برای حمایت از سایر مجموعه‌ها

جانشین خواهران ناحیه بسیج دانشجویی ضمن تبریک به هردو جانشین برای پذیرفتن مسؤولیت‌های جدید، گفت: مجموعه‌ی علوم پزشکی ما گل سرسبد همه‌ی مجموعه‌های بسیج سطح استان و حتی می‌توان گفت سطح کشور هست، نقطه‌ی عطف مجموعه‌ی بسیج دانشجویی علوم پزشکی، حمایت معنوی از همه‌ی دانشجوهای دانشگاه‌های استان است.

خانم جوکار افزود: فرصت کوتاهی که خداوند به شما در مجموعه‌ی بسیج دانشجویی می‌دهد، بسیار باید غنیمت شمرده شود، باید تلاش کنیم که به تعداد متخصصان متعهد همچون شما روز به روز افزوده شود.

او عنوان کرد: مجموعه‌ی علوم پزشکی یک شاخصه‌ی خاص دارد که آن تخصص این مجموعه است و امروز توقع می‌شود که حمایت آن‌‌ها از سایر مجموعه‌ها روز به روز بیشتر شود.

جانشین خواهران ناحیه بسیج دانشجویی بابیان این‌که ارتباط بچه‌های حوزه و ناحیه بهتر است و روز به روز بیشتر می‌شود، مطرح کرد: بعد از مدتی کارگروهی را در حوزه‌ی خواهران تحت عنوان کارگروه سلامت راه اندازی شده که در این بخش درخدمت خواهر کاظمی در ناحیه‌ی بسیج هستیم.

از همه‌ی ظرفیت‌های بسیج دانشجویی باید استفاده کرد

مسؤول بازرسی ناحیه بسیج دانشجویی نیز در این جلسه گفت: یک تشکیلات به نوبه‌ی خود حاوی ۴ رکن نیروی انسان، رهبر تشکیلات، هدف تشکیلات و نظم تشکیلاتی می‌باشد که هدف ما کاملا مشخص هست که هرآنچه باید بدانیم در پیام امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی گنجانده شده است.

بهمن پور با اشاره به اهمیت ارتباط حداقلی و همکاری حداکثری، افزود: از همه‌ی ظرفیت‌های بسیج دانشجویی باید استفاده کرد، باید افراد را بنابر علایقی که به هر بخش دارند به کار گرفت.

وی بیان کرد: افراد موجود که جذب می‌شوند اگر دارای نگاه تربیتی هستند که باعث رشد تربتی مجموعه می‌شوند و اگر نیستند ما کمک می‌کنیم به بالا بردن شأن تربیتی آن‌ها که سبب بالارفتن شأن تربیتی مجموعه می‌شود.

مسؤول بازرسی ناحیه بسیج دانشجویی بابیان این‌که در بسیج دانشجویی علوم پزشکی به عنوان جامعه‌ی نخبگانی باید تفکر، عمل و خدمت را به نحو احسن رشد و نمو دهید، مطرح کرد: مطالبه گری و مطالعات حوزه‌ی زنان، بحث بیمه‌ها و کمبود دارو، عدم پاسخگویی مسوؤلان بهداشت و درمان فراموش نشود.

حسین رحیمی، فرمانده حوزه ی بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز ضمن تشکر از زحمات جانشین خواهر کاظمی، اظهار داشت: هر کس در هر منصبی چه بزرگ چه کوچک، اگر مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد، جامعه به آن تعالی و جامعه مد نظر اسلام می‌رسد و امر ظهور تحقق پیدا می‌کند.

از گرفتن مسؤولیت واهمه و ترس نداشته باشید

جانشین خواهر سابق بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز گفت: بسیج دانشجویی بستری است که می‌تواند زمینه را برای کسی که مشتاق علم و عمل است را فراهم کند، به خواهران و برادران حاضر در این مجموعه توصیه می‌کنم که از حداکثر ظرفیت های موجود در این مجموعه استفاده کنند.

خانم فرشته کاظمی تصریح کرد: در مورد اهمیت کار تشکیلاتی بسنده کنیم به سخن حضرت آقا که میفرمایند «اساس کار تشکیلات است» که توصیه من به خواهران و به خصوص کسانی که تازه مسؤولیت گرفتند این است که از گرفتن مسؤولیت واهمه و ترس نداشته باشید.

او ادامه داد: اعتماد کنید به کمک الهی و توکل کنید، بدانید چون هدف مقدسی را دنبال می‌کنید خداوند کمک می‌کند که به آن اهداف مسؤولیتی برسید.

پیشرفت علمی و مطالعات تخصصی زنان از اهداف پیش رو

جانشین خواهران بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز نیز با تشکر از اعتماد مجموعه خواهران و خانم کاظمی، گفت: اولین رسالت یک دانشجو جهاد علمی است با توجه به تأکید حضرت آقا قرار است مجموعه خواهران در حیطه ی پیشرفت علمی و به خصوص در زمینه علوم پزشکی و حیطه ی زنان مطالعات بیشتری داشته باشند.

خانم زینب هاشمی عنوان کرد: از قبل کانون علمی شهید چمران راه اندازی شده و هدف ما ارتقا بسیج دانشجویی در کنار این‌که به همه‌ی اهداف می‌پردازد، به عنوان بستری برای پیشرفت باشد.

انتهای خبر/

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.