برپایی غرفه سلامت و غربالگری

در این غرفه سلامت که در جوار موکب عزاداری شهید "محسن جعفری" برپا گردیده بود، بسیجیان داوطلب به بررسی فشار خون، میزان قند خون، وزن سنجی، اندازه گیری قد و توده های بدنی و نیز معاینه کلی، شرایط سلامت عزاداران را بررسی نموده و در صورت نیاز، فرم ارجاع به سطوح بالاتر را تنظیم و صادر می کردند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

در اولین دهه از ایام سوگ حضرت سیدالشهداء(ع)، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، غرفه سلامت و غربالگری برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز با راه اندازی غرفه سلامت در ایام دهه اول محرم، موفق به غربالگری ۴۵۰ نفر از عزاداران حسینی(ع) گردید.

 بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به اهمیت سلامتی و نیز تقدم پیشگیری بر درمان، تصمیم گرفت تا با راه اندازی یک غرفه و بررسی شرایط سلامت عزاداران حسینی، در ارتقاء سطح سلامت جامعه گام بردارد.

 در این غرفه سلامت که در جوار موکب عزاداری شهید “محسن جعفری” برپا گردیده بود، بسیجیان داوطلب به بررسی فشار خون، میزان قند خون، وزن سنجی، اندازه گیری قد و توده های بدنی و نیز معاینه کلی، شرایط سلامت عزاداران را بررسی نموده و در صورت نیاز، فرم ارجاع به سطوح بالاتر را تنظیم و صادر می کردند.

مسئول راه اندازی غرفه سلامت بسیج دانشجویی، گفت: با استقبال خوب و مطلوب سوگواران حسینی(ع) و مراجعه به این واحد غربالگری، بیش از ۴۵۰ تن در شب های فعالیت این غرفه، مورد بررسی و معاینه قرار گرفتند.

او با اشاره به شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا در منطقه، افزود: با توجه به همزمانی ایام عزاداری محرم با وقوع موج پنجم شیوع بیماری کرونا ویروس دلتا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در این غرفه، افراد مورد تب سنجی و نیز اندازه گیری اکسیژن خون قرار می گرفتند تا در صورت وجود علائم مشکوک به بیماری کرونا از حضور آنان در مراسم جلوگیری و برای انجام مراحل تشخیصی تکمیلی به واحدهای مربوطه ارجاع شوند.

وی با تقدیر از همکاری کلیه واحدها و داوطلبینی که در این امر خیر و نیکوکارانه با بسیج دانشجویی همکاری نموده بودند از استمرار برنامه های خداپسندانه توسط این تشکل اسلامی دانشجویان خبر داد.

پایان خبر /

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.