بسیج دانشجویی مقابل جریان معاند و فتنه است/ بسیج چتری برای همه‌ی سلیقه‌ها

مسؤول بسیج دانشجویی استان فارس با تأکید بر این‌که بسیج دانشجویی مقابل جریان معاند و فتنه است، گفت: بسیج چتری است برای همه سلیقه‌های فکری و سیاسی و در مقابل تشکلی که در چارچوب این نظام و دل درگرو این نظام دارد، نیستیم و اساساً از دید ما هرکسی که دلش برای این نظام می‌سوزد بسیجی هست.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبر بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، سرهنگ اسماعیل قزل سفلی در آیین تکریم و معارفه مسؤول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: می‌شود در روز عاشورا در کربلا بود اما عاقبت‌به‌خیر نشد، آن چیزی که برای عبدالله بن ضحاک مشرقی رقم خورد از این جنس بود.

وی با اشاره به وظایف دانشجویان در میدان کربلا گونه‌ی امروز، افزود: امروز هم می‌توانیم اسم خودمان را بسیجی بگذاریم اما عاقبت‌به‌خیر نشویم.

مسؤول بسیج دانشجویی استان فارس بابیان این‌که امروز بسیجی بودن یک بحث است اما بسیجی ماندن بحث اصلی می‌باشد، گفت: امروز آن چیزی که بیش از گذشته از بسیجی‌ها انتظار می‌رود، یاری‌کردن امام حاضر است.

قزل سفلی با تأکید بر این‌که بهترین وجه نشان دادن ولایت مداری عمار گونه عمل کردن است، تصریح کرد: عمار چه کسی بود؟ همان کسی که آقا می‌فرمایند سراسیمه خودش را به همه‌جا می‌رساند و روشنگری می‌کرد.

وی تصریح کرد: امروز دنیای سلطه با تمام ابزارها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف صف‌آرایی کرده که امروز مهم‌ترین وظیفه ما به‌عنوان بخشی از جریان دانشجویی تبیین است البته تبیین عمار گونه آن چیزی که در سطح جامعه می‌گذرد.

مسؤول بسیج دانشجویی استان فارس بابیان این‌که بسیج دانشجویی رقیب هیچ جریان، تشکل و گروهی در دانشگاه نیست، ادامه داد: در مقابل جریان، گروه و تشکلی که در چارچوب این نظام و دل درگرو این نظام دارد، نیستیم و اساساً از دید ما هرکسی که دلش برای این نظام می‌سوزد بسیجی هست، چه‌بسا اسمش در لیست پرونده‌های مجموعه بسیج هم ثبت‌نشده باشد.

قزل سفلی با تأکید بر این‌که به‌کرات گفتیم که بسیج دانشجویی مقابل جریان معاند و فتنه است، مطرح کرد: بسیج چتری است برای همه سلیقه‌های فکری و سیاسی با رویکردهای علمی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و این‌ را به‌خوبی قبول داریم که یکی از مهم‌ترین رویکردهای حال حاضر ما مواجه تخصصی با مسائل و چالش‌های اساسی نظام هست، به همین دلیل در قالب قرارگاه شهید احمدی روشن به دنبال ارائه بررسی تخصصی مسائل هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به تشکیل چهار کارگروه کشاورزی، صنعت، سلامت و گردشگری در قرارگاه شهید احمدی روشن، خاطرنشان کرد: کارگروه سلامت را راه اندازه کردیم و نیاز داشتیم به یک برادری که خودش فعالیت تشکلی کرده و از این منظر آماده نقش‌آفرینی باشد که آقای محسن زاده را برای این مسؤولیت انتخاب کردیم.

قزل سفلی گفت: از آقای دکتر بهادر، قائم‌مقام ایشان آقای دکتر کشفی و آقای دکتر عزیزی گرفته تا سطوح مختلف بسیج ازجمله برادران ولایی و پرکارند و این همراهی خیلی خوب قطعاً با تعاملی که شما دارید کار بسیج را آسان می‌کند.

وی افزود: تلاش کنید با تعاملات مستمر و مؤثری که با مجموعه دانشگاه برقرار می‌کنید این چند نکته را دنبال کنید؛ اول این‌که به کیفیت مدافعان انقلاب اسلامی اضافه شود، دوم به کارمندان و اساتید دانشگاه عشق بورزید و از وجود آن‌ها استفاده کنید و سوم با رویکرد تخصصی با مسائل مواجه شوید.

مسؤول بسیج دانشجویی استان فارس بابیان این‌که امروز اقتدار بسیج در دانشگاه باید از روی دانش، بینش و منطق مستحکم ما باشد، تصریح کرد: تلاش کنید بچه‌های بسیج توسعه پیدا کنند مخصوصاً سال اولی‌ها را دریابید.

قزل سفلی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سال اولی‌ها، ادامه داد: تلاش کنید شما کانون معنویت ورودی‌های جدید باشید؛ شما باید چهره علمی و اجتماعی بسیج را بیش از بعد سیاسی آن نشان دهید.

وی مطرح کرد: شما باید پناهگاه همه‌ی سلیقه‌های فکری مخصوصاً دانشجوهای کم‌بضاعت‌ در دانشگاه باشید؛ هرکسی در هرجایی به مشکل برخورد باید اولین جایی که به‌طرف آن بیاید بسیج باشد که این موضوع با رفتار و عمل شما صحت پیدا می‌کند.

فرمانده سابق بسیج دانشجویی و مسؤول جدید کارگروه سلامت قرارگاه شهید احمدی روشن با اشاره به سه نکته مهم امام خمینی در تشکیل بسیج دانشجویی، اظهار داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی باید سیاست‌های کلی سلامتی که مقام معظم رهبری در ۱۸ فروردین سال ۹۳ ابلاغ فرمودند به عنوان نقشه راه خود مدنظر داشته باشد.

امیرحسین محسن زاده بابیان این‌که همه‌ی بسیجی‌ها باید با مطالعه و تفکر و هیئت‌های اندیشه ورز و کار کردن در راه تحقق آن سیاست‌ها قدم بردارند، افزود: هرکار اساسی در این کشور با همت انقلابی و تلاش جهاد گونه به ثمر می‌نشیند، همیشه نمی‌شود به دولت‌ها و هر نهاد رسمی چشم داشت.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه ناحیه بسیج دانشجویی فارس بابیان این‌که مردم نسبت به دین به سه دسته حق پذیر، حق ستیز و سکوت کننده که خطرشان در جامعه از افرادی که با دین میجنگند بیشتر است، تقسیم می‌شوند، گفت: هرچیزی که مطابق واقع باشد حق است که برای شناختن حق راه‌هایی را در دین اسلام به ما نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی با اشاره حس انسان به عنوان راه اول، افزود: انسان چند بعدی است، وجدان، روح و قلب دارد؛ وجدان انسان معمولا حق گرا و دنبال حق است که ما باید از ظرفیت خدادادیمان استفاده کنیم.

وی فطرت را به عنوان راه دوم نام برد و تصریح کرد: شما پزشکی می‌خوانید و می‌دانید که خدا در جسم انسان روح می‌دمد و که فطرت ما هم به همین روح خدایی که در این جسم مادی و خاکی دمیده می‌شود، بستگی دارد، البته انسان‌ها فطرتا حق پذیر، حق جو و خداجو هستند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به عقل به عنوان سومین راه، ادامه داد: از عقل به عنوان پیامبر درونی استفاده می‌کنیم و باید از عقلمان بیش از این استفاده کنیم؛ نخبگان از عقلشان به خوبی استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام کاظمی اعتماد کردن را چهارمین راه نام برد و مطرح کرد: اگر رهبری دینی مشخص و به او اعتماد کنیم، او هم برای ما حق را بازگو می‌کند که می‌توانیم از این چند راه حق را از باطل تشخیص دهیم.

وی بابیان این‌که در جنگ جمل برای بعضی حق و باطل مشخص نبود، خاطرنشان کرد: در آخرالزمان حفظ دین و تشخیص حق سخت است و شما جوان هستید، بامطالعه و روشنفکری دنبال حق باشید و با زبان قرآن و بین جامعه حق‌گرا را گسترش دهید.

در پایان این مراسم دکتر عزیزی معاون فرهنگی دانشگاه نکاتی را در خصوص بسیج و دانشجویان بسیجی بیان کرد و دکتر کشفی قائم مقام ریاست دانشگاه به بیان خاطراتی در ارتباط با بسیج و شرایط زمان شکل گیری بسیج پرداخت.

انتهای خبر/

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.