خدمت‌رسانی ۴۱ بسیجی در ۲ روستای بندشت و مزایجان

به همت گروه جهادی شهید بیاضی زاده 41 بسیجی در 2 روستای بندشت و مزایجان در زمینه‌های درمانی، آموزشی و فرهنگی خدمت‌رسانی کردند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبر بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، همزمان با شروع رزمایش بزرگ عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله ۲ از ابتدای شهریور ماه، بسیجیان گروه جهادی شهید بیاضی زاده بسیج علوم پزشکی شیراز نیز جهت همراهی با بسیجیان دیگر استان و خدمت رسانی به مناطق محروم عازم زرین دشت شدند.

مناطق مورد هدف گروه جهادی شهید بیاضی زاده ۲ روستای بندشت و مزایجان از توابع شهرستان زرین دشت واقع در جنوب شرقی استان فارس و در ۳۳۷ کیلومتری شیراز با آب و هوایی گرم خشک، در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ شهریورماه بود.

خدمت رسانی ۴۱ دانشجوی بسیجی در ۶ روز

مسؤول اردوی جهادی زرین دشت پیرامون این اهداف و نحوه برگزاری این اردو، اظهار داشت: پس از معرفی این ۲ روستا از جانب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و محرز شدن نیاز آن‌ها در بازدید و بررسی میدانی، مقدمات حضور گروه جهادی شهید بیاضی زاده در منطقه فراهم شد.

عباس آذربان بابیان این‌که در این اردوی جهادی ۶ روزه ۴۱ دانشجوی داوطلب بسیجی از رشته‌های مختلف حضوری فعال داشتند، افزود: در این اردو تیم کامل و توانمند دندانپزشکی و جهادگرانی در بخش‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی به مردم این ۲ روستا خدمت رسانی کردند.

ارائه خدمات درمانی به ۵۰۰ نفر

وی پیرامون خدمات درمانی ارائه شده گفت: در بخش دندانپزشکی در زمینه‌های کشیدن، پر کردن، جرم گیری،pulpectomy  دندان اطفال حدودا به ۳۰۰ نفر، در بخش پزشک خانواده جهت درمان و ارجاع به پزشک متخصص به ۱۰۰نفر، در بخش پزشکان متخصص داخلی، اطفال و زنان در روستای مزایجان  به ۴۱ نفر خدمت رسانی شد.

این دانشجوی بسیجی ادامه داد: در بخش خدمات آزمایشگاهی به ۲۲ نفر، در بخش خدمات مامایی به ۷۸ نفر از دیگر خدمات ارائه شد که در کنار این فعالیت‌ها خدمات فیزیوتراپی، غربالگری قند و فشارخون و تزریقات نیز صورت گرفت.

توجه ویژه به آموزش‌های درمانی

آذربان با تأکید بر اهمیت تأثیر آموزش درمانی به خانواده‌ها در جهت پیشگیری از بیماری، تصریح کرد: در بخش آموزش درمانی کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های بهداشت دهان و دندان و روش صحیح مسواک زدن، تغذیه سالم، مقابله با پوکی استخوان، پیشگیری از دیابت، مقابله با گرمازدگی، کنترل خونریزی، انواع گزیدگی، سوختگی کودک، خفگی با اشیا، آموزش زنان، بهداشت دام، درمان اسهال و استفراغ و… در دو جامعه هدف بزرگسال و کودکان برگزار شد.

عدم غفلت از فعالیت‌های فرهنگی

وی پیرامون خدمات فرهنگی در این اردو بابیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی مهم ترین بخش هر اردوی جهادی است، تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا، آموزش احکام، آموزش حفاظت از محیط زیست، قصه گویی و برگزاری مسابقه نقاشی و عروسک گردانی برای کودکان، غبارروبی مسجد و برپایی نماز جماعت، برگزاری جشن عید غدیر، برگزاری مسابقات سه گانه با محوریت همکاری، شجاعت و علم، برگزاری کلاس آموزشی نحوه گرفتن وضو و خواندن نماز از خدمات فرهنگی صورت گرفته است.

مسئول اردوی جهادی زرین دشت برگزاری مسابقات فوتبال برای ارتباط بیشتر با جوانان و نوجوانان، برگزاری مسابقات سه گانه دوندگی، دوچرخه سواری و زدن پنالتی، توزیع شیرینی به تمام خانه‌های بندشت به مناسبت عید غدیر و برای دعوت به مسجد، برگزاری جلسه با شورای روستا و فعالین محل برای شناسایی رفع مشکلات فرهنگی و احداث کتابخانه در روستای مزایجان را از دیگر خدمات فرهنگی عنوان کرد.

گروه جهادی یعنی خدمت، خودسازی و محرومیت زدایی

آذربان بابیان این‌که برگزاری هر اردوی جهادی علاوه بر اهداف و فواید بسیاری که برای مردم تحت پوشش دارد، در خودسازی خادمان گروه جهادی بسیار مؤثر است، مطرح کرد: از جمله اهداف این اردوی جهادی محرومیت زدایی منطقه از لحاظ درمانی، ایجاد اثر درمانی پایدار از طریق آموزش مسائل بهداشتی بعد از خروج گروه جهادی از منطقه، بهبود مسائل فرهنگی و زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی، تقویت اعتماد مردم به مسؤولین، رشد اخلاقی و معنوی دانشجویان، آگاهی دانشجویان حاضر در اردوی جهادی از مشکلات هموطنانشان در روستاها بود.

جهاد ادامه دارد

به گزارش کانون خبر بسیج دانشجویی رهبر انقلاب پیرامون اهمیت و ارزش اردوهای جهادی خطاب به دانشجویان می‌فرمایند: «در سال تحصیلی درس را خوب بخوانید، با تحقیق بخوانید، قصد رسیدن به قله های علمی را پیدا کنید. در دوره فراغت هم ساعات را روز و شب را، با این حرکت زیبا و با شکوه خدمت به مردم غنی کنید.»

در این راستا اردوهای جهادی گروه جهادی شهید بیاضی زاده همچنان مانند گذشته ادامه خواهد داشت و در کنار آن نیز به خدمت رسانی به مردم اطراف شهر شیراز نیز مشغول خواهند بود. علاقه مندان به شرکت در این اردوهای جهادی می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های بسیج این گروه را در خدمت رسانی به محرومین همراهی کنند.

انتهای پیام/

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.