دغدغه‌های فرهنگی مطرح شد؛ دکتر عزیزی قول پیگیری دادند

در جلسه فرهنگی بسیجیان با معاونت فرهنگی، مطالبات فرهنگی دانشجویان بسیجی مطرح شد و دکتر عزیزی قول پیگیری مطالبات را دادند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبر بسیج علوم پزشکی شیراز، دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان توسط اعضای بسیج دانشجویی در جلسه‌ای با دکتر عزیزی، معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تاریخ ۱۶ مهرماه مطرح شد. در ابتدای جلسه مطالب مطرح‌شده در جلسه قبل خردادماه عنوان شد و علاوه بر پیگیری روند انجام پیشنهاد‌ها ارائه‌شده، مشکلات دیگر فرهنگی دانشگاه بیان شد.

موضوعاتی شامل عدم آگاهی اعضای شورای فرهنگی خوابگاه از معنای کار فرهنگی و هدر رفت منابع فرهنگی، بررسی مشکل افسردگی و اعتیاد در خوابگاه‌های دانشجویی، لزوم شفاف‌سازی در هزینه‌های مصرف‌شده در جشن‌ها و اردوها مطرح شد.

موضوعات دیگری نظیر برگزاری کارگاه‌های نویسندگی، نشریات و طراحی برای تقویت دانشجویان در این زمینه‌ها، ایجاد سازوکاری برای نظارت محتوایی بر نشریات (علاوه بر نظارت حقوقی)، ایجاد انگیزه برای تقویت محتوایی نشریات با تشویق نشریات قوی و مواخذه نشریات ضعیف در این جلسه عنوان شد.

رسیدگی دقیق‌تر و عادلانه به شکایات به کمیته ناظر نشریات، استقرار قفسه نشریه در خوابگاه‌ها برای جلوگیری از چاپ بی‌رویه نشریات، توجه بیشتر به نشریات علمی، بررسی دلایل عدم‌حمایت مادی و معنوی معاونت فرهنگی بعضی از دانشکده‌ها، نظارت بیشتر روی نحوه توزیع کارهای دانشجویی برای جلوگیری از سوءاستفاده و فساد (مخصوصاً در شورای صنفی خوابگاه‌ها) از عناوین دیگر مطرح‌شده است.

از کانون‌های فرهنگی و تشکل‌ها گزارش فعالیت خواسته شود و بازخواست کانون و تشکل‌های غیرفعال، حمایت از دانشجویان متأهل با افزایش حقوق کاردانشجویی ایشان، بازگرداندن شرط معدل به انتخابات شوراهای صنفی، تلاش برای کاهش هزینه‌های معاونت فرهنگی با نظارت بر فعالیت‌ها، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی (خیاطی، آشپزی، فتوشاپ و…) در خوابگاه‌ها از درخواست‌های دیگر اعضای بسیج بود.

موضوعاتی دیگری نظیر توجه ویژه به دانشجویان خوابگاه گلستان که در معرض افسردگی بیشتری هستند، دعوت از اساتید قوی برای افزایش سطح اعتقادی و فرهنگی دانشجویان، برگزاری برنامه‌های مستمر فرهنگی برای خوابگاه‌ها، تلاش برای افزایش سطح مطالعه دانشجویان با تجهیز و توجه به کتابخانه‌های خوابگاهی مطرح شد.

جلوگیری از برپایی فروش کالاهای خارجی در دانشکده‌ها، ایجاد فضای مناسب در دانشکده توان‌بخشی برای انجام کارهای فرهنگی و حمایت از گروه جهادی شهید بیاضی زاده برای انجام کارهای فرهنگی در حاشیه شهر از نکاتی دیگری بود که مطرح شد.

دکتر عزیزی با تشکر از بسیج دانشجویی به خاطر دغدغه‌های فرهنگی این مجموعه، گزارشی از فعالیت‌های انجام‌گرفته را بیان کرده و قول پیگیری بقیه مطالبات را دادند.

انتهای خبر/

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.