متن سخنرانی نماینده بسیج دانشجویی در دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس / اسفندیاری : جریان دانشجویی تا کی باید هرساله مسائل و مطالبات خود را تکرار کند بی آنکه تغییرات ملموسی رخ دهد ؟!

نماینده بسیج دانشجویی گفت : نماز جمعه طراز انقلاب اسلامی، باید تعلیم دهنده، تنبیه کننده و مروج امر به معروف و نهی از منکر باشد. بصیرت افزا باشد و مردم را به گونه ای رشد دهد که مسائل اساسی انقلاب را فهم کنند و بر سر بزنگاه ها بتوانند حق را از باطل به خوبی تشخیص دهند. مسئولین و مدیران استان را از خواب خوش غفلت بیدار کند، تریبون مستضعفان باشد، منعکس کننده مسائل و مشکلات اساسی مردم در سطح استان باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش روابط عمومی حوزه بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، محمدحسین اسفندیاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده دانشجویان بسیجی عصر دیروز، در دیدار رمضانیه سال ۱۴۰۰ دانشجویان با نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس، آیت الله دژکام، طی سخنانی نکات، مسائل و سوالات این تشکل در مورد شرایط استان را بیان کرد.

 

متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:

بسم الله و بالله و لله

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت نماینده محترم ولی فقیه و همه حضار و دوستان گرامی و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان،

حضرت آیت الله دژکام

اهمیت و جایگاه نماز جمعه در حکومت داری اسلامی به عنوان یک واجب دینی و یک عمل عبادیِ سیاسی_ اجتماعی برکسی پوشیده نیست. تریبون نماز جمعه یکی از بهترین بستر ها برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم و رشد سیاسی اجتماعی آنها، فرهنگ‌سازی مطابق با‌ آرمان های انقلاب و در یک کلام  نماز جمعه، یکی از ابزار و ارکان تمدن سازی اسلامی است.

نماز جمعه طراز انقلاب اسلامی، باید تعلیم دهنده، تنبیه کننده و مروج امر به معروف و نهی از منکر باشد. بصیرت افزا باشد و مردم را به گونه ای رشد دهد که مسائل اساسی انقلاب را فهم کنند و بر سر بزنگاه ها بتوانند حق را از باطل به خوبی تشخیص دهند. مسئولین و مدیران استان را از خواب خوش غفلت بیدار کند، تریبون مستضعفان باشد، منعکس کننده مسائل و مشکلات اساسی مردم در سطح استان باشد.  نماز جمعه ای که با خواهش و تمنا و ان شاء الله درست میشود، مدیران را به نوعی راضی نگه دارد و مایل به حفظ وضع موجود باشد، نماز جمعه طراز انقلاب اسلامی نیست.

در روزگاری که مغز های کوچک غرب زده، معیشت مردم را به مذاکره گره زده اند و بار دگر خوش غیرت‌ها، در حال مذاکره برای تنفس مصنوعی به جسم بی جان برجام هستند، در روزگاری که با تدبیر دولت، سفره معیشت مردم کوچک شده، قیمت ها با تورم چند ده درصدی سر به فلک کشیده، در روزگاری که مردم برای یافتن برخی کالاهای اساسی خود باید در صف های طویل بایستند، در روزگاری که بسیاری از مردم مستضعف و قشر زحمت‌کش به دلیل وضعیت افتضاح مسکن و اجاره بها در شیراز و جولان سوداگران، سال به سال به ناچار از شهر و حاشیه شهر دور شده و به سمت حاشیه نشینی در روستا رانده میشوند، در روزگار محافظه کاری و عملکرد غیر انقلابی، کلیشه ای و به دور از تحول خواهی امثال سازمان تبلیغات ها در استان فارس، در روزگاری که دم انتخابات ناگهان سر و کله آقایان پیدا شده و با سهم خواهی تمام پشت در های بسته منهای مردم اما برای مردم تعیین تکلیف کرده و برای خود لیست های رنگارنگ می‌بندند و خرشان که از پل انتخابات گذشت پاسخگوی هیچ بنی بشری نسبت به لیست بندی خود نیستند، پرسش این است که نهاد نمایندگی ولی فقیه در کجای این معادلات قرار دارد؟

البته انتظار این نیست که امام جمعه محترم کن فیکون کنند و یا پاسخگو عملکرد مفتضحانه سایر مدیران استانی باشند. برای اصلاح وضع موجود نه نیازی به اختیارات قانونی است نه چیز دیگری، بهترین سلاح یک امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه، مردمی بودن و پشتوانه مردمی است. امام جمعه ای که مردم با او باشند، در معادلات استانی نقش تعیین کننده خواهد داشت و براحتی می‌تواند به نفع مردم و ارزش های انقلاب حرف خود را به کرسی بنشاند.

علی رغم تمام مشکلات موجود، غالب مردم همچنان دل در گرو نظام دارند، و هرکس که خالصانه پای کار مردم بیاید مردم نیز در کنار او خواهند ایستاد. در شرایطی که مدیریت فشل، لجوجانه و دیکتاتور مآبانه غربزدگان و خودباختگان دولتی خون بر دل مردم کرده و موجب زایل شدن بخشی از پایگاه اجتماعی این نظام مقدس گشته است، در چنین شرایطی وظیفه دانشجوی بسیجی، امام جمعه و هر فرد دیگری که نماینده حاکمیت بوده و خود را یک فعال انقلابی عرصه اجتماعی میداند، این است که در کنار مردم ایستاده و درد آنها را بشنود بفهمد و هر آنچه در توان دارد پای کار حل معضلات مردم بیاورد، قبل از اینکه فرصت جولان به نا اهلان، غرض ورزان و معاندان داده شود.

سه روستای سلطان آباد، کرونی و گردخون که چسبیده به شهر هم هستند، علی رغم سرازیر شدن جمعیت حاشیه نشین شهری به سمت آنها، فاقد زیرساخت مناسب اند، براستی حضرت آیت الله دژکام آیا در زمستان سری به این محلات زده اید؟ بعضی کوچه های کرونی همچنان پس از چند ماه از بارندگی مملو از آب گل آلود و آلودگی های زیست محیطی ناشی از آن هستند!. طرح الحاق این روستا ها به محدوده شهر شیراز نیز در جلسه شورای شهر رد میشود، چرا چون آقایان می‌گویند الحاق این روستا ها به محدوده شهری مشکلات حاکمیتی ایجاد میکند! سوال این است محرومان ساکن مناطق حاشیه شهر در اولویت خدمات رسانی هستند یا سرمایه دار ها و بالا نشینان خیابانِ تازه سنگ فرش شده ارم !؟

و اما گریزی کوتاه به برخی مسایل استانی،

در منطقه دشت کربال که به علت سو مدیریت در حوزه منابع آب رودخانه ای، منطقه را با بحران جدی خشکسالی و محدودیت کشاورزی و نارضایتی مردم بومی و مهاجرت آنها به شهر و حاشیه نشینی شهری رو به رو کرده، ویدیو تجمع و اعتراض به حق مردم سر از بی بی سی و رسانه های معاند در میآورد اما همچنان از آقایان صدایی به گوش نمی‌رسد…!

در منطقه بیرم فارس که مردم حتی از یه جرعه آب شیرین و زلال هم محرومند، علی رغم تلاش های جدی و پیگیری های مکرر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان، اما وعده های سر خرمن مدیران استانداری همچنان به قوت خود باقیست.

بسیج دانشجویی نیز دوبار گزارش مکتوب قضیه بیرم را به دفتر ستاد نماز جمعه تحویل داده اما گویا دفتر امام جمعه آنقدر مشغولیت دارد که فرصتی برای پرداختن به این مسایل نمی‌ماند

آیا امام جمعه محترم از شرایط حاکم بر معادن استان آگاه هستند؟

آیا مطلعید که معادن به عنوان حقوق انفال با رانت و ویژه خواری به بخش خصوصی واگذار می شود و و در سایه فرار مالیاتی و عدم نظارت کافی مسئولین سرمایه ملی و حقوق عامه به تاراج میرود؟

در قضیه آلودگی هوای شهرستان زرقان، با وجود اینکه کارشناسان بهداشت، کارشناس دادگستری، کارشناس محیط زیست و مقامات دادگستری و قضایی شهرستان، همه مهر تایید بر آلودگی شدید هوای زرقان و تهدید جدی آن برای سلامتی مردم بومی زده اند و بر لزوم جابجایی هرچه سریعتر کارخانه های تولید کننده آلاینده های مضر، تاکید کرده اند اما گویا منفعت سرمایه سالار ها و کارخانه دار ها که از قضا از حمایت مجموعه استانداری هم برخوردار هستند، بر سلامت و جان مردم ارجحیت دارد.

«حتی از یک فیلتر تسویه کننده آلاینده ها که آلودگی را تا حد زیادی کاهش میدهد هم دریغ میشود! آقایان حتی خجالت نکشیدند و بر سر همین قضیه حکم جلب مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان را هم صادر کردند!»

«حقیقتا جریان دانشجویی تا کی باید هرساله مسائل و مطالبات خود را تکرار کند بی آنکه تغییرات ملموسی رخ دهد؟ بطوری که اگر این حقیر متن سال گذشته نماینده بسیج دانشجویی را قرائت می کردم مطالب همچنان تازگی داشت.»

در گام دوم انقلاب اسلامی امید است با روی کار آمدن دولت جوان حزب الهی که علاج مشکلات کشور است، شاهد تحولی شگرف در تمام ارکان مدیریت کلان کشوری و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، ظهور و دولت کریمه مهدوی باشیم.

 

پایان خبر/

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.