چرا ویزاها دیر رسید؟

در ارتباط با دیر رسیدن ویزاهای گروه پیاده روی و کمپ درمانی در این خبر بخوانید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبر بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، امروز ویزاهای گروه زائرین پیاده‌روی به دستشان می‌رسد و به‌زودی از مرز عبور خواهند کرد و سفر خود را به‌سوی کربلای معلا آغاز می‌کنند و گروه کمپ درمانی نیز امروز عصر عازم خواهند شد.

امیرحسین محسن زاده در گفت‌وگو با کانون خبر، پیرامون تأخیر در اعزام گروه کمپ درمانی و ماندن کاروان پیاده‌روی بسیج دانشجویی در مرز، اظهار داشت: در ابتدا طلب حلالیت می‌کنم از همه زائران، ان‌شاءالله به بزرگواری‌شان این تأخیرهای به وجود آمده را ببخشند.

او ادامه داد: ویزاهای کاروان علوم پزشکی و چند کاروان دیگر روز یکشنبه ۲۲ مهر از سمت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس برای صدور سریع‌تر ویزا به تهران فرستاده می‌شود، اما به علت کثرت کار در سفارت عراق در تهران، سفارت این مدارک را به کنسولگری عراق در ایلام ارجاع می‌دهند تا روند صدور ویزا تسریع شود.

فرمانده سابق بسیج دانشجویی تصریح کرد: ایلام هم تمام این مدارک را چون مربوط به استان فارس بوده در اقدامی عجیب به کنسولگری عراق در شیراز می‌فرستد تا در آنجا روند صدور ویزا انجام شود که متأسفانه تمام این اتفاقات با تصمیم خود سفارت‌ها بوده است.

محسن زاده گفت: با همه‌ی این اتفاق‌ها قرار می‌شود پنج‌شنبه همه‌ی ویزاها آماده باشد که در روز موعود قول می‌دهند شنبه و بعدازآن یکشنبه و همین‌طور ادامه‌دار می‌شود این بدقولی‌ها که در این زمینه شاید بتوان گفت کنسولگری کم‌کاری می‌کند.

او در ارتباط با ماندگاری کاروان پیاده‌روی در مرز شلمچه، مطرح کرد: ازآنجایی‌که روال صدور ویزاها پنج روز تا یک هفته بوده و قولی که برای اتمام کارها در آخر هفته قبل داده بودند، تصمیم مسؤولین بر برهم نزدن برنامه سفر می‌شود که طبق قول کنسولگری تا نهایتاً ویزاها صبح یکشنبه با پرواز به کاروان برسد.

مسؤول کارگروه سلامت در قرارگاه شهید احمدی روشن افزود: این مسائل و شلوغی کار کنسولگری باعث می‌شود درخواست‌های یکشنبه استان فارس دچار مشکل شود که حدود ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ پاسپورت برای صدور ویزا بوده است.

محسن زاده بیان کرد: از دو روز پیش جلوی کنسولگری شلوغ هست که عمدتاً هم از همین گروه‌های یکشنبه اعتراض دارند که حتی منجر به درگیری شده تا جایی که یکی از مسؤولین ناحیه بسیج دانشجویی را ۲ ساعت در کنسولگری به خاطر اعتراض در اتاقی بازداشت می‌کنند!

او بابیان این‌که چون روند کار کنسولگری دست کارمندان عراقی است این مسئله هم مزید بر علت شده است، خاطرنشان کرد: البته این چند روز بازرسان عراقی به کنسولگری‌ها رفته‌اند تا نظارت کنند بر سرعت و دقت انجام کار که به نظر می‌رسد روند کارها سریع‌تر شده است.

این دانشجوی بسیجی ادامه داد: حتی این شلوغی‌ها دیروز صبح هم جلوی کنسولگری ادامه داشته و خیلی از ویزاهایی که بعد از ما درخواست داده‌شده‌ بود یعنی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هم تحویل دادند و درخواست‌های یکشنبه نیز درحال اتمام است.

محسن زاده خطاب به زائرین تأکید کرد: مطمئن باشید تمام توانمان را به کار گرفته‌ایم تا هرچه زودتر مشکل حل شود و زائران پیاده‌روی هم در اولویت هستند.

او عنوان کرد: دو شب پیش تا حدود ساعت یک بعد از نیمه‌شب هم جلو کنسولگری بودم و دیروز هم پیگیری‌ها ادامه داشت که بین پاسپورت‌هایی که تا نیمه‌شب از کنسولگری خارج شد، ویزای دانشجوها را جدا و در اسرع وقت به سمت مرز ارسال کردیم.

این دانشجوی رشته‌ی پزشکی گفت: کاروان کمپ درمانی هم به علت گستردگی گروه‌ها (ده دوازده‌تا گروه‌درمانی) با حدود سیصد نفر، تعداد ۵۰ تا ۶۰ پاسپورت دچار مشکل شده که البته مشکل گروه‌های دانشجویی کمتر از انگشتان دست هست که امیدواریم با حل شدن این مشکلات، همه افراد گروه‌درمانی هم هرچه سریع‌تر سفر خود را شروع کند.

محسن زاده تصریح کرد: در خیل زائران اربعین که بیش از ۱۵ برابر حجاج هرسال هستند، این‌چنین مشکلاتی طبیعی است که هرسال بوده و متأسفانه تقدیر، امسال کاروان علوم پزشکی شیراز را درگیر این مشکلات کرده است.

او درنهایت بازهم با نهایت شرمندگی از زائرین حسینی عذرخواهی و طلب حلالیت کرد.

انتهای خبر/

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.