اولین نشست ادوار مختلف بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

اولین نشست ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه مراسم افطاری، روز یکشنبه ۹۸/۳/۱۲ ، در دانشکده پزشکی برگزار شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون رسانه و خبرگزاری حوزه بسیج علوم پزشکی شیراز ، اولین نشست ادوار بسیج‌ دانشجویی علوم‌ پزشکی‌شیراز با حضور اعضای فعال ادوار مختلف بسیج دانشجویی ، ستاد یادواره شهدا و هیئت اباصالح (عج) ، روز یکشنبه ۹۸/۳/۱۲ برگزار شد.

به منظور آشنایی ،تبادل نظر و بهره گیری از تجربیات مسئولین اسبق بسیج، جلسه خواهران و برادران ساعتی قبل از اذان مغرب و جداگانه در دانشکده پزشکی برگزار شد.

 

این جلسه در بخش برادران با حضور رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر ایمانیه ، مسئول بسیج جامعه پزشکی،دکتر بهارلویی و مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، سرهنگ قزل سفلی و تعدادی دیگر از عزیزان در سالن گروه اخلاق پزشکی دانشکده پزشکی برگزار شد.

دکتر آزمند با تشکر از برادر رحیمی و طیبی‌خرمی برای تدارک این جلسه، با بیان اینکه هدف اولیه جلسه آشنایی و ارتباط گرفتن قدیمی های بسیج و فعالین فعلی است، نسبت به ادامه دار بودن این جلسات و حفظ این ارتباط ابراز امیدواری کرد.

پس از معرفی حضار و فعالین دوره های مختلف بسیج به یکدیگر و در ادامه دکتر مسعودی، یکی از مسئولین سابق پایگاه داروسازی با اشاره به وجود فتنه های مختلف در این برهه زمانی و با بیان اینکه شرایط و مولفه های فعلی نسبت به گذشته تغییر کرده، بر ضرورت تغییر نگاه بسیج دانشجویی تأکید کرد.

دکتر هاشمی، از فعالین سابق پایگاه دانشکده پزشکی، اذعان داشت: بسیج دانشجویی نباید نگاهی ایزوله و دور از اجتماع و محدود به محیط دانشگاه داشته باشد.
وی افزود:باید براساس درد ها و نیاز های جامعه برنامه ریزی کرد.

دکتر سلمان‌پور، از مسولین سابق بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی، اهمیت اقتصاد دانش بنیان را در حوزه علوم پزشکی شرح داد. وی با بیان اینکه فضای لیبرالی بر صنایع دارویی حاکم است، تاکید کرد :
باید در حوزه علوم دارویی و تجهیزات پزشکی سرمایه‌گذاری صورت گیرد و این حوزه ها از انحصار افرادی که اتکایی به تولید داخل ندارند، خارج شود.

دکتر بهارلویی مسئول بسیج جامعه پزشکی، گوشه ای از فعالیت های این جامعه از جمله خدمت رسانی در حرم امام حسین (ع) و حشد الشعبی را به سمع حضار رساند. وی با تاکید بر اهمیت پیوند بین بسیج دانشجویی علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی، بر ضرورت شناخت بسیج جامعه پزشکی توسط دانشجویان در سالهای آخر تحصیلشان تاکید کرد.

در ادامه دکتر ایمانیه ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات ادواری بسیج به طور منظم در رابطه با اهمیت فضای مجازی نیز اذعان داشت: که باید کارگاه های آموزشی کار با فضای مجازی ایجاد شود.

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و بیان چند فراز مهم از این بیانیه ، گفت: باید همه بدانند بسیج زنده است و راجع به هرچیزی ورود و اظهار نظر می‌کند، موضع گیری میکند، تصمیم می‌گیرد؛ البته با رعایت احترام و ادب و اخلاق.

در بخش خواهران ، جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و با حضور خواهران فعال بسیجی در ادوار مختلف آغاز شد.

در ابتدا خانم مهسا کشتکار ، جانشین خواهر حوزه علوم پزشکی شیراز در ادوار گذشته ، ضمن بیان و تاکید بر سخنان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تشکیل هیئت اندیشه ورز در یک مجموعه بابت تشکیل و برگزاری این چنین جلساتی تشکر و ابراز خرسندی نمود .

خانم کشتکار وجود این چنین تیمی را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه مجموعه بسیج دانشجویی بازوی اجرایی خوبی است ، همه اعضای ادوار بسیج مشتاقانه حاضرند از لحاظ فکری یاری دهنده بسیج دانشجویی باشند. وی در پایان سخنرانی،اعضای بسیجی هم دوره خود را معرفی و از غایبان در جلسه یاد کرد.

سپس خانم هاشمی جانشین خواهر فعلی حوزه بسیج دانشجویی، ضمن تشکر از تک تک اعضا بابت حضور در جلسه ، به معرفی اعضای جدید پرداخت و از پیشکسوتان انقلابی و بسیجی خواست تا جایی که میتوانند از کمک به مسولان فعلی بسیج دریغ نکنند. او همچنین پیشنهاد داد که مسولان اسبق بسیجی با مسولین فعلی در حوزه خود در ارتباط باشند و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهند.

در پایان خانم گودرزی یکی از جانشینان خواهر حوزه بسیج در ادوار گذشته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ،امام خامنه ای، درباره بسیج و فعالیت در بسیج از تازه نفسان بسیجی خواست : ضمن توجه و تلاش در حوزه علم و پیشرفت در امور درسی ، از کارهای فرهنگی ، جهادی و خدادوستانه دریغ نکنند.

او تاکید کرد : در کارها اخلاص را افزایش دهید ، برای رضای خدا کار کنید و اجر وثواب کارتان را فقط از او بخواهید ، تا میتوانید در مدت فعالیت در بسیج خودسازی و مراقبت از نفس را در اولویت قرار دهید.

در پایان هر یک از اعضا نظرات خود را درباره چگونگی تداوم ارتباطات و این گونه جلسات بیان کردند و نظرات خود را به جمع بندی رساندند.

در کنار فضای صمیمی ای که حاصل از تجدید دیدار دوستان قدیمی بود، حضور کودکان میهمان مراسم، به برنامه صمیمیت و طراوت خاصی بخشیده بود.

در پایان مراسم و پس از اقامه‌ی نماز جماعت در مسجد امام محمد باقر(ع)دانشکده پزشکی ، میهمانان، در محل سلف دانشکده روزه‌ی خود را افطار کردند.

پایان خبر/

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.